چربی گیر

چربی گیر

چربی گیر

چربی گیر

داخل سپتیک تانک

سپتیک تانک فاضلاب به روش لجن اکتیو و به صورت بیهوازی کار میکند . بدین صورت که بعد از دخول فاضلاب به سپتیک تانک فاضلاب و آرام سازی فاضلاب مواد جامد در واحد یک سپتیک تانک فاضلاب ته نشین شده و باکتری های موجود در ته سپتیک تانک فاضلاب شروع به تجزیه مواد فاضلابی می کنند و پساب لجنی به بخش دو سر ریز میشود . همچنین در طی روند رشد باکتری ها به دلیل عدم وجود فضا و نوع فرایند میکرو بیولوژیکی داخل سپتیک تانک فاضلاب باکتری با کمبود منابع انرژی مواجه میشوند و برای تامین انرژی شروع به خودخوری میکنند این فرایند باعث کاهش حجم مایع داخل سپتیک تانک فاضلاب شده و به عبارتی سپتیک بروز میشود . خروجی سپتیک تانک فاضلاب آبی رقیق میباشد .

سپتیک فاضلاب پلی اتیلن دارای یک ونت هوا جهت انتقال گازهای داخل سپتیک تانک فاضلاب  که عمدتا متان , اورتان میباشند، است ونت هوا در سپتیک تانک فاضلاب خارج نمودن گازها از سپتیک تانک و انتقال ان به بالاترین نقطه ساختمان می باشد. ونت ها به صورت خمیده نصب میگردد تا از ورود ناخواسته باران اسیدی به داخل سپتیک تانک فاضلاب جلوگیری شود . اسیده شدن فاضلاب و مایعات داخل سپتیک تانک باعث کشته شدن میکروارگانیسم های داخل سپتیک شده و سپتیک تانک به عبارتی غیرفعال می شود .

این مسئله (اسیده شدن مایه درون سپتیک تانک فاضلاب) در شهرهای اهواز , بوشهر و شهرهای جنوبی دیگر که دارای باران اسیدی میباشند بسیار مهم میباشد .

سپتیک تانک فاضلاب به صورت افقی , عمودی با تحمل بار ترافیک و بدون تحمل بار ساخته میشوند .

ساختار شیمیایی فاضلاب در داخل سپتیک تانک فاضلاب به شرح زیر است .

مصرف اکسیژن با کاهش مواد شیمیایی از جمله سولفید و نیتریت به شرح زیر است:
Oxidizable material +–S– + 2 O2 → SO4
Oxidizable material +NO2- + ½ O2 → NO3

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک فاضلاب با فرمول زیر میباشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.